tel. 34 324-16-14, 34 324-55-48

PO WER

Erasmus +

Erasmus plus 2019

Erasmus+ Sporting Participation Across Communities in Europe (SPACE)

DKMS

10 1640 1725

Zespół PPP-P

BIP

W dniach 6-18 kwietnia młodzież IV LO wzięła udział w  wycieczce na wschodnie wybrzeże Stanów Zjednoczonych oraz Kanady. Zwiedziliśmy i dość dobrze poznaliśmy dwa miasta - Nowy Jork oraz Toronto. W USA zobaczyliśmy wiele słynnych miejsc: popłynęliśmy promem na wyspę Wolności, by z bliska zobaczyć symbol Ameryki - Statuę Wolności, zwiedziliśmy muzeum upamiętniające ofiary zamachu z 11 września 2001 roku - 9/11 Memorial Musem, dzielnicę finansową z Wall Street, wjechaliśmy na taras widokowy Empire State Building, by podziwiać widok na Manhattan nocą. Odwiedziliśmy także ikonę Nowego Yorku - plac Times Square, oraz muzea Natural History Museum, Museum of Modern Arts (MOMA), czy Metropolitan Museum of Arts (the MET). Ponieważ pogoda dopisała spędziliśmy pół dnia w Central Parku ciesząc się chwilą wytchnienia i poznając jego liczne atrakcje. Mogliśmy posłuchać muzyki Johna Lennona w miejscu upamiętniającym jego tragiczną śmierć zwanym Strawberry Fields.  Oprócz najbardziej znanego Central Parku odwiedziliśmy także Madison Square Park z położonym nieopodal charakterystycznym trójkątnym budynkiem Flatiron Building, Washington Square Park z bramą w kształcie wielkiego łuku oraz High Line – park położony 9 metrów nad ziemią na trasie dawnej linii kolejowej przebiegającej przez 22 ulice w zachodniej części Manhattanu. Przeszliśmy też most Brooklyński od Brooklynu po Manhattan kończąc nasz spacer w dzielnicach chińskiej i włoskiej Chinatown oraz Little Italy, pełnych sklepików z pamiątkami, targów z żywnością z całego świata oraz przytulnych restauracji. Grupa 17 osób miała okazję dostać się do programu Good Morning America w telewizji ABC i zobaczyć jak wygląda praca w telewizji od kulis, a nawet wystąpić na żywo w programie w charakterze publiczności. Mieliśmy także spotkanie ze studentkami z nowojorskiego uniwersytetu NUY, które opowiedziały nam jak studiuje się na tej jednej z najbardziej prestiżowych uczelni w USA oraz jak wygląda proces rekrutacji.  Mieszkaliśmy w  idealnie ulokowanym hotelu w samym centrum Manhattanu, skąd mieliśmy wszędzie blisko. Wiele mogliśmy zwiedzić na własną rękę i poczuć się jak prawdziwi Nowojorczycy. Miłą niespodzianką dla nas było spotkanie z Polakami, którzy mieszkają w Nowym Jorku i uczęszczają tam do polskiej szkoły w Queens. Zobaczyliśmy jak wygląda ich nauka o kulturze naszego kraju i odbyliśmy mszę przygotowaną dla nas przez dzieci. Odbyliśmy też wycieczkę do stolicy USA - Waszyngtonu, gdzie zobaczyliśmy Kapitol, Washington Memorial i Biały Dom, a także  Muzeum Lotnictwa. Po drodze odwiedziliśmy także Cmentarz Narodowy w Arlington, gdzie znajduje się min. grób prezydenta Johna F.Kennedy’ego i jego małżonki.
Po wyczerpującym tygodniu w Nowym Jorku wyruszyliśmy do Toronto. Jechaliśmy całą noc, by już z samego rana spacerować uliczkami tego pięknego kanadyjskiego miasta. Następnego dnia wjechaliśmy na słynną wieżę telewizyjną CN Tower i podziwialiśmy widok, a chętni mogli zwiedzić oceanarium, które znajdowało się tuż obok. Miasto to okazało się bardzo spokojne i ciche, co było miłą odmiennością od zgiełku Nowego Jorku. Zaliczyliśmy również udaną wycieczkę do stolicy Kanady - Ottawy, gdzie zwiedziliśmy budynek parlamentu kanadyjskiego i poznaliśmy jego historię.
    Wróciliśmy do Polski pełni niesamowitych wspomnień i przeżyć, zadowoleni z udanej podróży. Specjalne podziękowania przesyłamy dla naszych opiekunów: prof. Anety Walasek oraz prof. Aleksandra Cieślaka i czekamy na kolejne wyjazdy!

zdjęcia: A. Dębowska. T.Radecki, A.Walasek, A. Cieślak

Panny 56
42-217 Częstochowa

tel: 34 324-16-14, 34 324-55-48
email: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.