Odsłony: 2664

     Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Częstochowie informuje, że w ciągu całego roku szkolnego przyjmowane są wnioski  na zasiłek szkolny z powodu zdarzenia losowego.

     Zdarzeniem losowym jest w szczególności: nieszczęśliwy wypadek, choroba ucznia lub członków rodziny, śmierć najbliższego członka rodziny, inne nagłe okoliczności losowe, które mogą mieć wpływ na pogorszenie sytuacji materialnej.

     O zasiłek szkolny można ubiegać się w terminie nie dłuższym niż dwa miesiące od wystąpienia zdarzenia uzasadniającego przyznanie tego zasiłku.

W przypadku ubiegania się o pomoc materialna zasiłek szkolny dla ucznia do wniosku należy dołączyć:

  1. Dokumenty niezbędne do określenia źródła i wysokości dochodu w rodzinie.
  2. Zaświadczenie ze szkoły o podjęciu lub kontynuowaniu nauki.
  3. Dokumenty potwierdzające fakt wystąpienia zdarzenia losowego.
  4. Faktury i rachunki imienne oraz inne dokumenty potwierdzające przejściowo trudną sytuację materialną w rodzinie ucznia z powodu zdarzenia losowego.