Odsłony: 3260

Początek czerwca był dla klasy 2c długo wyczekiwanym czasem odpoczynku. Po wielu tygodniach burzliwych dyskusji i żmudnych przygotowań udało się! Jedziemy na naszą pierwszą wycieczkę klasową. Wybór padł na stolicę. Uczennice naszej klasy, Angelika i Ada, wykazały się ogromnymi zdolnościami logistycznymi, podejmując trud zorganizowania wycieczki. Wspólnie z wychowawcą klasy, panią profesor Magdaleną Górską, wykonały dziesiątki telefonów, wysłały dziesiątki wiadomości i odwiedziły setki stron internetowych. Efekt? Drugiego czerwca wyruszamy na podbój stolicy!

Na szczególną uwagę zasługuje z pewnością atmosfera panująca w autokarze. W dużej mierze zawdzięczamy ją wyrozumiałemu kierowcy, niewrażliwemu na okrzyki radości i wesołe popisy wokalne pasażerów. W repertuarze nie zabrakło oczywiście największych przebojów absolwenta naszej szkoły - Muńka Staszczyka.

Po kilkugodzinnej podróży, na horyzoncie zaczęły pojawiać się lśniące wieżowce. Rozentuzjazmowana gromada wysypała się z autokaru, by ruszyć do pierwszego z naszych celów - budynku przy ulicy Wiejskiej 4/6/8. Po przejściu licznych kontroli rozpoczęliśmy zwiedzanie Sejmu Rzeczypospolitej Polskiej. W końcu mieliśmy okazję do przemierzania znanych z telewizji korytarzy. Dopiero teraz mogliśmy z bliska podziwiać detale architektoniczne budynku. W Sali Kolumnowej w zachwyt wprawiły nas kryształowe kandelabry,  a w hallu głównym podziwialiśmy kunsztowne zdobienia poszczególnych elementów wystroju. Odwiedziliśmy również najbardziej rozpoznawalną część Sejmu - Salę Posiedzeń. Zwiedzanie ułatwiał nam przewodnik, dokładnie omawiając historię polskiego parlamentaryzmu.

W końcu przyszedł czas na chwilę relaksu. Zmęczeni podróżą udaliśmy się do Łazienek Królewskich. Wspaniała pogoda sprzyjała rozkoszowaniu się pięknem przyrody. Przechadzając się po parku, podziwialiśmy kunszt osiemnastowiecznych architektów. Ogromne poruszenie wzbudziły wiewiórki, częstowane orzeszkami przez odwiedzających park. Zachwyt wzbudziły również pełne wdzięku pawie - ozdoba warszawskich Łazienek.

Wypoczęci wyruszyliśmy poznawać dorobek kulturowy naszych przodków. Odwiedziliśmy Zamek Królewski oraz rezydencję króla Jana III Sobieskiego - Pałac w Wilanowie. Poza walorami architektonicznymi, podziwialiśmy wspaniałe dzieła sztuki oraz zabytkowe przedmioty związane z historią naszego narodu. Przekaz monumentalnych dzieł Jana Matejki z pewnością napełnił dumą wszystkich uczestników wycieczki.

Po odwiedzeniu historycznych miejsc, znaleźliśmy się na dziewiątym piętrze jednego z mokotowskich hoteli. Chwila odpoczynku, ciepły posiłek i rozpakowanie bagażu. Naszym kolejnym celem był Teatr Narodowy. Po kilkudziesięciu minutach widownię zapełniła szykownie ubrana młodzież z IV LO. Jak na Teatr Narodowy przystało, na scenie pojawiła się ścisła czołówka polskich aktorów - Jan Englert, Beata Ścibakówna, Katarzyna Gniewkowska i kilka innych znajomych twarzy. Fenomenalna gra aktorska, błyskotliwe dialogi i starannie dobrana scenografia wprawiły w zachwyt całą publiczność. Spektakl  „Fredraszki” rozbawił do łez każdego obecnego na sali. Publiczność potwierdziła swój zachwyt gromkimi brawami.

Po dniu pełnym wrażeń wróciliśmy do hotelu. Pomimo zmęczenia, wspaniała atmosfera utrzymywała się do późnego wieczora. Wspólne bytowanie sprzyjało integracji. Czekał nas jednak kolejny dzień, nadeszła pora na regeneracyjny sen.

Drugi dzień klasowej wycieczki przebiegał dużo spokojniej. Oprócz czasu wolnego w centrum Warszawy, czekała nas wizyta w dwóch muzeach. W Muzeum Wojska Polskiego poznawaliśmy bogatą historię polskiego oręża. Szczególną uwagę męskiej części klasy przykuły liczne pojazdy wojskowe, ustawione na placu przed muzeum. Przewodnik skupił się na najbardziej interesującym nas zagadnieniu - historii drugiej wojny światowej. Przeanalizowaliśmy cały szlak bojowy polskich jednostek - od klęski wojny obronnej z 1939 roku, aż po zdobycie Berlina w roku 1945. Na uznanie zasługują unikalne eksponaty, których nie powstydziłyby się największe europejskie muzea.

Kolejnym punktem naszej wycieczki było Muzeum Powstania Warszawskiego. Nowoczesna forma zwiedzania pozwala na odczucie na własnej skórze trudów, z jakimi musieli zmagać się mieszkańcy walczącej stolicy. Dźwięki wystrzałów i eksplozji, niemieckie okrzyki, zawieszony pod sufitem model bombowca i pieczołowicie odtworzone fragmenty kanałów wywierają niezapomniane wrażenia. Pozwalają zrozumieć ogrom tragedii, jaka rozegrała się w Warszawie w roku 1944.

Po opuszczeniu muzeum przyszedł czas na powrót do domu. Pomimo zmęczenia, atmosfera w autokarze ponownie fantastyczna. Po kilku godzinach naszym oczom ukazał się znajomy krajobraz, zwieńczony wieżą Jasnej Góry. Wycieczka do Warszawy z pewnością na długo zagości w pamięci każdego z uczniów klasy 2c. Szczególne podziękowania należą się naszym cierpliwym opiekunom - pani profesor Magdalenie Górskiej oraz pani profesor Beacie Borkowskiej. Angelice i Adzie serdecznie dziękujemy za zorganizowanie wycieczki.